11 Oct
11Oct

בעולם שבו כל שנייה חשובה, אוטומציה בהאבספוט (HubSpot Automation) הפכה לכלי מרכזי שמפריד בין צוות מכירות שמגיב לבין צוות מכירות שמוביל. 

מערכת האבספוט מאפשרת היום לכל מחלקת מכירות לבנות תהליכים חכמים שמבצעים את העבודה השחורה באופן אוטומטי, כך שהצוות יכול להתמקד בעיקר – לסגור יותר עסקאות ולהגדיל את ההכנסות של העסק.

אוטומציה של פתיחת דילים היא אחד הכלים החזקים ביותר במערכת. מדובר בתהליך שבו האבספוט יוצרת באופן אוטומטי דיל חדש בפייפליין ברגע שמתקיים טריגר מוגדר מראש, למשל כשהלקוח ממלא טופס באתר, כשהנציג יוצר קשר חדש, כשהלקוח מבצע רכישה חוזרת או כאשר ליד מתקדם שלב במערכת השיווקית. 

במקום שנציג ימלא פרטים ידנית, המערכת יוצרת את הדיל, מקשרת אותו לקונטקט ולחברה, ממלאת את כל שדות הנתונים הדרושים ומקצה אותו לנציג המתאים לפי כללים שנקבעו מראש.כאשר ניהול הדילים נעשה באופן ידני, נוצרים צווארי בקבוק שפוגעים ישירות בקצב הסגירה. דילים עלולים ליפול בין הכיסאות, נתונים לא מתעדכנים בזמן אמת וזמן התגובה ללידים חדשים מתארך. 

אוטומציה פותרת את כל הבעיות הללו. היא מבטיחה שכל ליד יקבל טיפול מיידי ויעיל, והמערכת תנהל את התהליך בדיוק ובמהירות. 


נתונים שנמדדו בקרב חברות שעובדות עם אוטומציות בהאבספוט מראים עלייה של בין עשרים לארבעים אחוזים בשיעור הסגירה בתוך חודשים ספורים בלבד. כאשר דילים נפתחים אוטומטית, צוות המכירות מגיב מהר יותר להזדמנויות חדשות. המנהל נהנה משקיפות מלאה ורואה בכל רגע את מצב הפייפליין והביצועים. טעויות אנוש כמעט נעלמות מהתהליך, וכל דיל נכנס למערכת עם הנתונים המדויקים ביותר. 

התוצאה היא מדידה אמינה יותר, ניתוח ביצועים מדויק, וחיסכון ניכר בזמן עבודה – מה שמאפשר לאנשי המכירות להשקיע את זמנם בשיחות סגירה ובהתמקדות בלקוחות, ולא בעדכוני מערכת. 

חברה בתחום השירותים העסקיים שיישמה תהליך אוטומטי פשוט גילתה שינוי דרמטי תוך זמן קצר. כל ליד שמילא טופס באתר נוצר לו דיל חדש אוטומטית, הוקצה לנציג הרלוונטי והסטטוס שלו עודכן בזמן אמת. בתוך חודשיים בלבד זמן התגובה ירד משלוש שעות לחמש דקות, ושיעור הסגירה עלה ביותר משלושים אחוזים. זו דוגמה מובהקת לכך שאוטומציה אינה רק נוחות – היא כלי שמביא תוצאות עסקיות ברורות.

כדי להתחיל בתהליך דומה, חשוב למפות את השלבים הידניים הקיימים במחלקת המכירות ולזהות מתי נפתח דיל, מי אחראי עליו ואילו נתונים חיוניים להזנתו. לאחר מכן ניתן להגדיר בהאבספוט Workflow פשוט: אם נוצר ליד חדש, המערכת תיצור דיל חדש, תקצה אותו לנציג המתאים ותעדכן את שלב הפייפליין באופן אוטומטי. עם הזמן ניתן להרחיב את התהליך כך שיכלול גם שליחת הודעות ללקוחות, התראות לנציגים או עדכונים למנהלים לגבי דילים משמעותיים.

בסופו של דבר, אוטומציה של פתיחת דילים בהאבספוט היא הרבה מעבר לחיסכון בזמן. זהו צעד אסטרטגי שמייעל את העבודה, משפר את רמת הניהול, ומגדיל את המכירות באופן עקבי. היא מאפשרת לעסק לעבוד בצורה חכמה, לאפשר לצוות המכירות להתמקד במה שחשוב באמת, וליצור תהליך מכירה שמבוסס על דיוק, מהירות ונתונים אמיתיים. 

אם המטרה שלך היא להגדיל את המכירות – זה הזמן להתחיל באוטומציה. מערכת האבספוט תעבוד בשבילך, ולא להפך.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.