אחת הנטיות השכיחות בקרב מנכ"לים היא להתמקד בפרטים הקטנים של מחלקת המכירות: למה איש מכירות לא סגר עסקה, למה לקוח נעלם, או למה תהליך מסוים התעכב. לכאורה זה טבעי – מכירות הן קו החזית של העסק, וכל עסקה משפיעה על התוצאה הסופית.אבל כאן טמונה הטעות: מנכ"ל לא אמור להיות מנהל מכירות, אלא האסטרטג הראשי של החברה. אם אתה מתעמק בבעיות היומיומיות של אנשי המכירות, אתה למעשה מטפל בסימפטומים ולא בשורש הבעיה.
הבעיה העיקרית ברוב הארגונים אינה בכישורי אנשי המכירות, אלא באיכות הלידים שהם מקבלים.
במקום "לרדוף" אחרי אנשי המכירות, האחריות שלך היא לוודא שהמערכת השיווקית של הארגון מייצרת זרם מתמשך של לידים איכותיים, שמבוססים על פילוח נכון של קהל היעד, מסרים מדויקים וערוצי שיווק אפקטיביים.כך זה נראה בפועל:
כשאתה משחרר את עצמך מההתעסקות בבעיות נקודתיות של אנשי המכירות, אתה מאפשר לעצמך להשפיע באמת על הצמיחה של העסק:
✅ בשורה התחתונה:
אם אתה מרגיש שאתה "עסוק כל היום במכירות" ועדיין לא רואה קפיצה בהכנסות – זה סימן שאתה מתמקד בטקטיקה הלא נכונה.
תזכור: לידים איכותיים פותרים 80% מהבעיות במחלקת המכירות.